رابطه من با احساسات

خرید بک لینک

سلام

بحث انتقالی از تلگرام برای دوستان در این فضا

امروز بحث کردیم همۀ ما در دنیایی زندگی میکنیم که پر از انتظارات غیرواقعی در مورد احساساتمان است مثلا احساس ارامش احساس عشق واحساس استرس واضطراب و... برخی از این احساساتمان تایع فیلم، برخی تابع رمانها (قابل توجه دختران نوجوان)، تلویزیون، موسیقی، فضاهای تلگرام مجلات خانواده ، روزنامهها، دوستان و حتی برخی کتابهای روانشناسی،که همگی روی سبک زندگی ما تاثیر گذاشته و زندگی مان را بر اساس آنها مانند یک پازل چیده ایم ، در واقع خودمان را در چرخه ای معیوب قرار داده ایم که بیشتر تابع ذهن است قرار داده ایم مثلا تلاش میکنیم در زندگی به ارامش وزندگی خالی از استرس واضطراب برسیم که هر چه بیشتر برای داشتن زندگی خالی از استرس واضطراب و...تلاش کنیم درنهایت خودمان را بیشتر در معرض شکست قرار داده ایم.

تلاش اشتباه ما برای حذف اضطراب، ویران کننده است. امروزه انسان هایی را می بینم که پوچی، تنهایی و بدبختی سراسر زندگی آنها را فرا گرفته است. آنها از انجام هر کاری وحشت دارند. می ترسند که پس از انجام کارها احساس های ناخوشایندی را تجربه کنند و از تجربه این احساس های ناخوشایند اجتناب می کنند. پس جای تعجب نیست که انسان های رضایتمند درصد کمی از جامعه مارا تشکیل می دهند.

حال پس تکلیف چیست ؟

همانگونه که در کارگاه بحث کردیم به عنوان نمونه یکی از احساسهای در زندگی ماها وجود دارد استرس و اضطراب(امروز استرس کنکور فردا استرس ازدواج پس فردا استرس در ارتباط باهمسر به خاطر اختلافاتی که برخی اش لازمه دو دنیای مختلف وطبیعی است و فرزند وبعد استرس تربیت فرزند بعدکنکور فرزندو وبعد ازدواج او وبعد. . ..باتوجه به جامعه امروز که.....) یک احساس است که نمی توان آن را کنترل کرد.

توجه به استعاره که قبلا در گروه نیز بیان کردیم. استعاره دروغ سنج .تصور کنید شما را به حساس ترین دروغ سنج دنیا وصل کرده ایم کوچکترین دروغ که شما بگویید صدای این دستگاه در میاید.حال تفنگی را بالای سرتان نشانه گرفته ایم ومیگوییم اگر کوچکترین نشانه هایی از وجود اضطراب ببینیم به شما شلیک می کنیم. فکر می کنید در این حالت چه اتفاقی برای شما می افتد؟ مسلما شما در این حالت قطعا کشته شده اید زیرا میخواستید از استرس و اضطراب و.... اجتناب کنید حتی زمانی که متوجه کوچکترین نشانه از وجود استرس واضطراب و... در خودتان می شوید، باعث می شود که بیشتر مضطرب شوید و این اضطراب کل وجودتان را فرا می گیرد در حالی که اگر ما در زندگی بهجای اینکه در صدد کاهش یا حذف استرس و اضطرابها و... باشیم، در مورد چگونه بهتر زیستن با او فکر کنیم وبرای لحظه ای تجسم کنیم دوران دانشجویی خود را سپری می کنیم. هم اتاقی داریم که اصلا از وی خوشتان نمی آید، لذا تمام تلاش خود را برای بیرون راندن وی از اتاق می کنیم. همه تمرکز ما از درس خواندن و زندگی کردن برداشته شده و زمان و انرژی زیادی صرف بیرون راندن او از اتاق می کنیم. تلاش ما تا به امروز هیچ فایده ای به همراه نداشته است. بی شک هم اتاقی شما نیز آرام ننشسته و هر کوششی را برای آزار شما انجام می دهد. حال از امروز تصمیم می گیریم که به نزاع با وی خاتمه دهیم و تمرکزمان را بر روی زندگی و درس مان بگذاریم. مسلما در چنین شرایطی او نیز کمتر به دنبال آزار ما خواهد بود، هرچند هنوز هم از یکدیگر خوشمان نمی آید. پس از اندکی ممکن است متوجه شویم که وجود وی گاهی می تواند مفید هم باشد. اسم این هم اتاقی را احساساتی همچون اضطراب واسترس ویا افکار ویا.... می گذاریم.

واقعیت این است که میتوان احساس اضطراب داشت اما با اطمینان عمل کرد و این توانایی ما را به یکی از موضوعات کلیدی درمان پذیرش و تعهد سوق میدهد: دیگر تلاش نکنیم تا احساساتتمان را کنترل کنیم و بهجای آن سعی کنیم حواسمان به کاری که می کنیم باشد(این تأکید بر عمل است که ACT مثل یک کلمه و نه مثل حروف A-C-T تلفظ میشود)پس باید طبق فرمایش حضرات معصومین (علیهم السلام)بپزیریم((( الدنیا ملفوفه بالبلا))) دنیا پیچیده شده با بلا(غم .ناراحتی.اضطراب و....)وبه جای نپذیرفتن این احساسات و نداشتن انها یاد بگیریم برخی اوقات با این احساسات زندگی ارزشمند داشته باشیم

دوستان امیدوارم باز خورده نگیرند که سخت است انشالله در کارگاه اکت این بحث روشنتر بیان خواهد ش

مشاوره - مهرابی...

ما را در سایت مشاوره - مهرابی دنبال می‌کنید

برچسب: رابطه من با دوست شوهرم,رابطه من با,رابطه من با زن همسایه,رابطه من با برادر شوهرم,رابطه من با زن شوهردار,رابطه من با ام,رابطه من با زن داداشم,رابطه من با زن عمو,رابطه من با شوهر خواهرم,رابطه من با زن دایی, نویسنده: بازدید: 21 تاريخ: جمعه 26 شهريور 1395 ساعت: 7:14

صفحه بندی