مناطقی در ارتباط با همسر و فرزند

خرید بک لینک

استاد ببخشید شما در کلاس ها تربیت فرزند با رویکرد های فرامدرن اکت وهمچنین در گروه تلگرام زیاد عرض می کنید که در تربیت فرزند ویا ارتباط باهمسر تابع ذهن نباشید و از زمانی که در کلاس وگروه شما قرار گرفتم واقعا گیچ شده ام چگونه در ارتباط با فرزندان ویا همسر تابع ذهن نبود اصلا مقابل ذهن چی است مگر خودتان تابع ذهن نیستید مگر ذهن بد است /؟

سلام خدمت تمامی دوستان خصوصا سرکار خانم س - فرهادیان

اولا :ممنون بابت سوال زیبایتان و عذر خواهی هم بخاطر اینکه در کلاس ویا گروه بطور واضح دیا لوگ در این زمینه نداشته ایم وهمچنین به خاطر تاخیر در جواب دهی .

ثانیا : من به شما تبریک میگویم که گیچ شده اید وباید به ذهنتان احترام بگذارید بخاطر این اتفاق ونه درگیری با او پیدا کنید واین گیچ شدن مقدمه ای برای کشف است پس زیباست

اما ما چند منطقه در ارتباط با دیگران داریم به ترتیب ارزش واهمیت بیان میکنم وهمچنین درهرمنطقه شاخصی وجود دارد که با پرسش سوال در ان منطقه مشخص می شود

1-منطقه معنویت که بیشتر تابع سرمایه معنوی ما است وسخترین منطقه است و سود زندگی دراین منطقه ارامش است سوال در این منطقه

چکار کنم رشد کنم ؟

2-منطقه ارزشها که تابع رشد واگاهی من به سرمایه های وجودی خود است سود زندگی در این منطقه شاید لذت نباشد ولی سرمایه رضایت رابه دنبال دارد سوال در این منطقه:

بندر(استعاره بندری که در کلاس مطرح کردیم ) من کجا است یعنی من در زندگی ام چه چیزی برایم مهم است ؟

3-منطقه واقعیت که بیشتر تابع قوانین بیرون ودانش ما است سود زندگی در این منطقه تاثیر گذاری است به ظاهر سوال در این منطقه :

چه قوانینی رابرای ارتباط ویا ...باید رعایت کنم ؟ (دقت در مثال که در ادامه میاید )

4-منطقه ذهن فرمانده این منطقه مسلما ذهن است با تمام خاصیتی که از ان یاد کردیم سود زندگی در این منطقه آرامش کوتاه مدت وبعضا لذت است سوال در این منطقه :ذهن من برای رسیدن به آرامش چه پیشنهادی می دهد؟

مثلا فرض کنید شما در مقام والد ویا همسری هستید به طرف مقابل محبت میکنید

1-کسی که در منطقه ذهن است بیشتر تابع احساسات شدید و وابستگی هست ومیگوید دست خودم نیست خیلی میخواهمش ویا نمیتوانم دیر امدنش ویا...تحمل کنم وبرخی والد در این منطقه است که به فرزندان باج میدهند

2-کسی که در منطقه واقعیت باشد محبت میکند ودلیلش این است که فلان مشاوره گفته ویا فلان کتاب راخواندم ویا اگر نکنم ممکن است همسرم خیانت ویا فرزندم خراب ویا......که در این منطقه طرف مقابل میفهمد ویک نوع عدم خلوص را احساس میکند ولذا پس میزند

3-کسی که منطقه ارزشها است وقتی محبت می کند دلیلش را می پرسیم میگوید من در مقام همسر ووالد اگر محبت میکنم حقم را از زندگی گرفته ام من با مهربانی کردن لذت می برم ومحبت من منوط با برطرف شدن نیازهای من از طرف مقابل نیست

4-کسی که در منطقه معنویت چرخه وپرسه می زند وقتی می پرسم چرا به دیگری محبت میکنی میگوید من با محبت کردن فرصتی پیدا میکنم برای رشد کردن

واما اینکه من تابع ذهن هستم یا نه فقط این را میتوانم بگویم که بله خیلی مواقع من نیز در منطقه ذهن زندگی میکنم وشما وبقیه دوستان از خدا که بواسطه آگاهی کمکم کند که من نیز کمتر بروم در منطقه ذهن .

دوست دار وممنون لطف همگی

مشاوره - مهرابی...

ما را در سایت مشاوره - مهرابی دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 25 تاريخ: جمعه 26 شهريور 1395 ساعت: 7:15

صفحه بندی